Tuesday, August 18, 2009

The Fly

Et mul meelest ei läheks, mis filme ma vaatan hakkan ma bloogi pidama selleks. Kõik need arvamised on minu isiklikud võib-olla ka kellegi mõjutatud. Minu arvamuste järgi ehk keegi võib leida mõne hea või siis halva filmi, mida õhtuti vaadata.

Tegin seda, mida ei tohiks teha. Vaatasin enne filmi remake ära, siis vaatasin filmi originaali. Pärast vaatasin remake järge. Kirjutan siis ka selles järjekorras, mis ma vaatasin.

The Fly (1986)






Wiki ütleb mulle, et tegemist on kõrge eelarvelise filmiga. Seda on tunda eelkõige eriefektide järgi. Minu jaoks on väga tüüpilised eriefektid, mis iseloomustavad kaheksakümnendate taolisi filme - palju lateksit, palju löga ja imelikke moodustusi.

Tegu on ulmelise filmiga, kus üks doktor leiutab uue transpordi viisi - teleportatsiooni. Sellel on ainus viga. Ta ei saa teleportida elus organisme. Teleportatsiooni käigus nad muunduvad. Mingi hetk ta selle saavutab ja siis proovib ka enda peal ja kogemata üksi ise ennast teleporteerides ristab end kärbsega, kes teleporterisse sattunud.

Filmi vaadates. Mulle eriti meeldis filmi peategelast mängiv Jeff Goldblum, kes oli doktori rollis. Ta oskas olla selline lahe ja osati ka hull doktor, kellel tiba nõrgad oskused naisi sebida. Teine peategelane on ajakirjanik Veronica, keda mängib Geena Davis. Sellesse pea kolmkümmend aastat praegusest Geenast nooremasse armusin ma pea et ära. Täitsa tore silmailu.

Kui nüüd punkte anda, siis selle žanri kohta on see päris hea. Ütleme, et viis punkti kümnest.

Kuulus tsitaat filmist: "Be afraid, be very afraid."


The Fly (1958)



See film on märksa rohkem juttu kui eriefekte täis. Näitlemine on vahva, muusika on väga tabav. Eriti meeldis mulle ühe tüübi hirmu või mingisuguse tülgastumise väljendumine. Naersin seda, kui toredasti see oli tehtud.

Sisu on umbes sarnane. Tüüp leiutab teleportatsiooni masina, on mured sellega. Lahendab ära ja siis feilib enda transportimisega. Selles filmis ei ristata vaid tekivad kaks eri keha. Kärbse peaga mees ja inimese peaga kärbes.

Film ise oli ütleme, et õudsem kui remake. Selles oli rõhk rohkem näitlemisel. Eriefektidest nii palju, et täitsa arvestatav oli selle aja kohta veel eriti. Kärbse pea oli päris vinge. Olgugi, et nägi võlts välja. Kärbse "käsi" mehel oli ka rohkem nagu karu käpp. See ei häirinud siiski

Filmile annan seitse punkti kümnest.


The Fly II (1989)

Kohe ütlen ära, et see film ei vaja vaatamist. On küll rämedam, jubedam. Siiski pole väärt vaatamist. See on kõik minu arvamus. Selles filmis sureb palju rohkem inimesi. Esimeses episoodis ainult üks. Eriefekte on palju rohkem. Jälle lateks ja löga.

Isiklikult vaatasin ja nautisin, aga samas mind häiris, et kärbes muutus kookoniks. See on ju ulmefilm, aga kärbestel pole sellist moondeseisundit minu teada. Algul ma mõtlesin, et kuidas saab järge teha esimesele osale. Väga lihtne. Eelmises osas ju seksis see juba muunduma hakanud doktor selle ajakirjanikuga ja teise osa alguses kohe see naine sünnitas mingi kookonisarnase asja, kust laps välja lõigati.

Idee ja kõik täiesti tasemel isegi. Seekordselt oli jällegi probleem teleportatsiooni masinatega kuid see sündinud poiss hakkas asja uurima. Ta oli põhimõtteliselt imelaps. Viie aastaselt juba täiskasvanu. Tegi korda. Ise aga hakkas muunduma ja leiutas ka ravi endale. Mis ta leiutas? Peate nägema, et teada saada.

Neli punkti annan sellele. Nii karmilt jah.

No comments:

Post a Comment